Co zrobić, by uniknąć zmarszczek sennych?

2018-07-27

Dobry sen to niewątpliwy sprzymierzeniec urody i świetnego wyglądu na długie lata. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, że przy okazji może stanowić zagrożenie dla naszej skóry. Wszystko zależy od pozycji, w której śpimy – inaczej możemy nabawić się zmarszczek sennych. Jednak nawet najlepsze ułożenie do snu niekoniecznie zagwarantuje nam pobudkę bez charakterystycznych kresek i zagnieceń! Jak więc spać, aby nie szkodzić urodzie i w jaki sposób zmniejszyć podatność na zmarszczki senne? Oto najważniejsze wskazówki.

Zmarszczki senne – jak powstają?

Zmarszczki senne najszybciej pojawią się u osób, które śpią na boku lub na brzuchu. Wówczas głowa bardzo mocno wciska się w poduszkę, przez co skóra twarzy nienaturalnie się układa – marszczy, rozciąga czy gniecie. Jednak problem nie dotyczy tylko twarzy. Podczas snu bardzo łatwo jest również o zmarszczki na dekolcie, które powstają w wyniku ucisku czy napierania ciężaru ciała na jedną stronę. Jednorazowe zagniecenia po przebudzeniu nie są jeszcze zagrożeniem dla wyglądu. Gorzej, gdy na naszej skórze pojawią się już zmarszczki od spania. Jak je rozpoznać i odróżnić od zmarszczek mimicznych? Te spowodowane snem są niesymetryczne lub też mogą pojawić się tylko z jednej strony twarzy. Z kolei na dekolcie uwydatniają się niezbyt estetyczne, pionowe zmarszczki. Łatwiej się ich nabawić, gdy skóra jest sucha i mało elastyczna – problem ten może się więc pogłębiać wraz z wiekiem.

Wydawałoby się, że idealnym rozwiązaniem jest spanie na plecach. Na pewno jest to zdrowy wybór (także i dla kręgosłupa), który zmniejszy zagrożenie powstania zmarszczek sennych. Jednak podczas snu nie zawsze jesteśmy nieruchomi. Przeciwnie, bardzo często nieświadomie zmieniamy pozycję, wiercimy się czy „spadamy” z poduszki. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest odpowiednia pielęgnacja skóry. Jest to istotne zarówno dla tych, którzy zauważyli u siebie pierwsze zmarszczki senne, jak i dla osób, które wolą tego problemu po prostu uniknąć.

Pielęgnacja i zabiegi przeciw zmarszczkom sennym

Nieważne w jakim wieku jesteś - elastyczna, nawilżona skóra to podstawa dobrego wyglądu i zapobiegania zmarszczkom, także tym sennym. Przy bardzo suchej skórze trzeba pamiętać nie tylko o nawilżaczach, takich jak: aloes, kwas hialuronowy czy mocznik. Bardzo ważne jest również tworzenie warstwy ochronnej za pomocą olejów i maseł roślinnych. Nie można również zapomnieć o jednym z najskuteczniejszych sposobów na młody wygląd – kosmetykach z antyoksydantami, które przeciwdziałają uwalnianiu się wolnych rodników, odpowiadających za starzenie się skóry. Najpopularniejsza jest oczywiście witamina C, najczęściej występująca w postaci kwasu askorbinowego. Aby zbawienne kosmetyki dla skóry działały jeszcze lepiej, można stosować je w połączeniu z urządzeniami wtłaczającymi. W ten sposób substancje aktywne zostaną przetransportowane w głąb skóry, a korzyści z ich stosowania będą jeszcze bardziej widoczne.

Aby ujędrnić skórę, wygładzić nierówności i przeciwdziałać zmarszczkom sennym, można również zastosować rozmaite zabiegi na skórę. Jednym z nich jest terapia światłem bez udziału szkodliwego promieniowania UV. Wykorzystanie technologii LED pozwala pobudzić produkcję kolagenu i elastyny, dzięki czemu można ujędrnić oraz wygładzić skórę, a tym samym opóźnić procesy starzenia się. Na istniejące już zmarszczki senne dobrą terapią będzie seria zabiegów w postaci peelingu kawitacyjnego. Kawitacja wykorzystuje ultradźwięki, które przy kontakcie wilgotną skórą pobudzają jej głębokie warstwy do odnowy. W efekcie skóra staje się wyraźnie odmłodzona, bardziej dotleniona i przede wszystkim odporna na szkodliwe dla wyglądu czynniki zewnętrzne.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję (zamknij komunikat)
pixel